любимата ми Кафка днес има рожден ден.
 "една сутрин Грегор Замза се събуди след неспокойни сънища и откри, че в леглото си е преобразен на огромно насекомо."
 би било интересно да се събудя под формата на pyrrhocoris apterus или както е по-известно- божа кравичка, чиито вид от два-три месеца е завзел квартала ми, май няма дърво, което да не са окупирали и без почивка нахално пресичат тротоарите без да се съобразяват, с който и да е, но са прекрасни- с окраската си приличат на индиански тотеми, въплъщаващи слънцето, което пък днес е навсякъде (за моя радост), отразява се в асфалта, свети през спиците на колелото и в усмивките на пищящите деца в парка, в който седя на една пейка и пуша, в ролята си на наблюдател и човек, тръгнал да си купи електрическа крушка и някакво противоалергично средство, което ми трябва спешно и липсва в домашната ми аптечка, според чието съдържание имам две цели в живота- да се успокоя и да не се насера, а борбата с алергичните симптоми изобщо не фигурира дори под формата миниатюрен йоркширски териер, който бил невероятна форма на имунотерапия при остри и хронични форми на дихателни алергии с ефективност над 90%, с изключителния бонус, че освен това йоркширчето успешно разкарвало депресии и помагало в стресови ситуации, но ето- никъде вкъщи няма и едно най-най-обикновено такова, а имам и големите съмнения, че в аптеката не продават и ще трябва да се задоволя с нещо по-семпло срещу алергията или да помоля възрастния господин от отсрещната пейка да ми услужи с неговото кученце, което ще е тъпо, разбира се, но от друга страна е изненадващ начин да се запознаеш с нов човек, който може да се превърне в приятел, чудесата са нещо естествено, а приятелите част от тях, и в крайна сметка може да имам йоркширче, на което да вържа панделка в синьо като моята рокля и, когато ми скимне да играя, че съм Дора от "Дейвид Копърфийлд" на Дикенс, може възрастния господин да се окаже негърски крал или счетоводител, може да видя залеза от тук, може да стана божа кравичка, може да тичам боса по тревата и да скачам на въже с децата, каквото поискам- невъзможни неща няма, наистина.


_______________________________________

qotd:"The real voyage of discovery consists not in seeking new landscapes but in having new eyes"

Marcel Proust

Коментари

Популярни публикации